BlowBlog - Blowback ÄÄNITORVI

Sanaa nettimarkkinoinnista, webbisivuista ja muista puuhasteluistamme.

eBuusti kouluttaa 2011: Hakukoneoptimointi, AdWords, Analytics

maanantai, 31. tammikuuta 2011

Pirkanmaan Yrittäjät järjestää hakusanamainontaa, hakukoneoptimointia ja kävijäseurantaa käsittevän koulutuksen keväällä 2011 kahdesti. Ensimmäinen 1.2.2011 järjestettävä tilaisuus varattiin nopeasti loppuun, joten toinen vastaava päätettiin järjestää 7.4.2011.

Koulutuksen sisältö

  1. Google AdWords tiliin ja tilinhallintaan liittyvät käsitteet. Opetellaan mainosten tekoa, avainsanojen valintaa sekä optimoidaan kampanjaa kohdistuksen ja seurannan avulla.

Ei kommentteja | Kommentoi

Kotisivut yritykselle lähes ilmaiseksi – vain 2,70/kk!

perjantai, 3. syyskuuta 2010

Ilmaiset kotisivut? Dollarilla ei vielä yrityksen kotisivuja rakenneta.

Asiakkaamme lähetti meille tällä viikolla vastaaottamansa linkin, jossa mainostettiin Supertarjousta: Omat kotisivut ja niiden ylläpito vain 2.70€ kuukaudessa! Aika halpaa juttua, totesi asiakas ja nakkasi mailin roskapostiin.

Tartutko sinä koukkuun? Supertarjouksen yrityksen kotisivuista löydät tästä.

2 kommenttia | Kommentoi

Google-Mainonta 2.0 saapuu Pirkanmaalle

keskiviikko, 31. maaliskuuta 2010

Blowback ja NoframE Oy yhdistävät ammattitaitonsa projektissa, jonka tarkoituksena on rantauttaa hakukonemainonnan uusi sukupolvi Pirkanmaalle kevään 2010 aikana.

Tampereen talousalueelta löytyy jo nyt useita isoja hakukone- ja Google-mainontaan erikoistuneita yrityksiä, joiden pääpaino on keskittynyt maksetun mainoskampanjoinnin jälleenmyyntiin ja toteutukseen. Mitä tässä nyt siis on uutta?

Ei kommentteja | Kommentoi

Internet-markkinointi -koulutus 11.03.2010

tiistai, 9. helmikuuta 2010

Pirkanmaan Yrittäjät järjestää Pirkanmaan Buusti/eBuusti hankkeen kautta Internet-markkinointi -koulutuksen 11.03.2010 Tampereen Komediateatterin tiloissa.

Koulutuksessa käydään läpi sähköisen markkinoinnin työvälineitä, minkä asioiden tulisi olla kunnossa, jotta kotisivuista ja Internet-markkinoinnista olisi hyötyä yritykselle. Sosiaalinen media ja sen hyödyntäminen yritystoiminnassa, verkkokaupan perustaminen ja käytännön arki, digitaalinen sisältö ja sen tuottaminen, kävijäseuranta ja hakukoneoptimointi.

Ei kommentteja | Kommentoi

Miksi Open Source julkaisujärjestelmä rokkaa

tiistai, 6. lokakuuta 2009

Verkkosivustojen julkaisujärjestelmät ja hallintatyökalut ovat kulkeneet eteenpäin aimo harppauksin viime vuosien aikana. Vuosituhannen taitteen kömpelöt ja vaikeaselkoiset järjestelmät ovat kehittyneet suoraviivaisiksi työkaluiksi, joilla sivuston ylläpito on oikeasti helppoa ja vaivatonta. Silti nykyäänkin vastaan tulee yllätävänkin usein äskettäin uudistettuja sivustoja, joiden julkaisujärjestelmä on auttamattomasti kivikautista tavaraa.

Ei kommentteja | Kommentoi

Uudistimme kotisivumme

maanantai, 29. kesäkuuta 2009

Oman sivustomme päivitys viivästyi kiireisen alkuvuoden ansiosta hieman suunnitellusta, mutta nyt kasvojen kohotuksen läpikäynyt Blowback sivusto on valmiina uusiin haasteisiin entistä ehompana.

Päivitimme paitsi ulkoasua ja tekstisisältöä, teimme myös muutoksia sivuston toiminnallisuuteen. Palvelut löytyvät nyt helposti yhdeltä sivulta ja yhteydenpitoa on helpotettu uusilla lomakkeilla sekä blogin kautta. Tervetuloa tutustumaan!

Ei kommentteja | Kommentoi

Canonical ohjaa hakukoneita halutulle sisältösivulle

keskiviikko, 4. maaliskuuta 2009

Nettisivuilla on arkipäivää, että samaa sisältöä on saatavilla useasta eri osoitteesta, mikä hankaloittaa hakukoneiden indeksointia. Etusivun sisältö voi löytyä osoitteista www.domain.com ja www.domain.com/fin/index.html tai esimerkiksi yksittäinen saman sisältöinen tuotesivu usean eri osoitteen taakaa riippuen siitä miten tuotteet on lajiteltu. Ongelmaa kutsutaan tuplasisällöksi.

Tuplasisältöä on perinteisesti torjuttu ohjaamalla 301-metodilla useat saman sisältöiset sivut haluttuun osoitteeseen. Myös robots.txt tiedostolla voi ohjata hakukoneiden vierailua sivustolla ja estää yksittäisten tuplasisältösivujen indeksointia.

Ei kommentteja | Kommentoi

Googlea paketti- vai palveluhintaan?

torstai, 8. tammikuuta 2009

Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta – kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä.

Ei kommentteja | Kommentoi

Hakukonemediat, Blowback ja NoframE yhteistyöhön

maanantai, 20. lokakuuta 2008

Hakukonemediat luottaa jatkossakin ulkopuoliseen ammattiapuun hakukoneoptimoinnissa. Yhteistyö optimointipalveluissa saa loogista jatkumoa, kun tamperelainen NoframE lähtee mukaan optimointiyhteistyöhön.

Blowback on vastannut keväästä 2008 lähtien Hakukonemedioiden hakukoneoptimointi palveluista, toimien vastuullisena toteuttajana erilaisissa optimointiin ja löydettävyyteen liittyvissä projekteissa. Yhteistyö on ollut joustava tapa tarjota asiakkaille alan parasta palvelua myös orgaanisen hakukonenäkyvyyden kehitykseen.

1 kommentti | Kommentoi

Aiheet
Palvelemme
Ota yhteyttä